Blockbuster buzz #1: van ”After” tot ”Cruella”

Als er één industrie is die de gevolgen van de pandemie flink voelt, dan is het de entertainmentindustrie wel… en dan vooral Hollywood. Natuurlijk, ook de muziekwereld wordt erdoor opgeschud omdat optredens, tournees en promotiemolens stil komen te liggen, maar Hollywood krijgt zware klappen door de productieschema’s van series die in het honderd lopen, de films die moeten worden uitgesteld en de films die niet kunnen verschijnen en dus geen geld in het laatje kunnen brengen om de productiekosten te dekken. Tal van bioscoopreleases zijn uitgesteld, waardoor de kalenders voor de komende maanden en zelfs voor volgend jaar onheilspellend leeg raken, en het is maar al te goed voor te stellen dat productieteams met de handen in het haar zitten: zijn er mogelijkheden om tóch de opnames te hervatten en zo niet, hoe lang kan het nieuwe seizoen van hun serie nog uitgesteld worden voordat fans hun belangstelling verliezen? Maar… gelukkig is het niet allemaal kommer en kwel en zijn er ook genoeg leuke nieuwtjes. In de rubriek Blockbuster buzz verzamel ik geregeld de interessantste aankondigingen, van trailers tot scènefoto’s en van vervolgfilms tot achter de schermen-kijkjes.

Poster en eerste full length-trailer voor ”After We Collided”

Afbeelding kan het volgende bevatten: 1 persoon, close-up
Afbeelding kan het volgende bevatten: 1 persoon, tekst en close-up
Afbeelding kan het volgende bevatten: 1 persoon, bril, close-up en tekst
Afbeelding kan het volgende bevatten: 1 persoon, close-up en tekst

Het duurde een poos, maar inmiddels hebben we eindelijk een aardig beeld van wat we straks mogen verwachten met After We Collided. De teaser trailer werd een tijdje geleden gedropt, de cast is bekend gemaakt en we hebben nu ook een releasedatum van 8 oktober te pakken. En daarmee lijkt het erop dat de promotiemachine op volle toeren is gaan draaien: in de afgelopen weken zijn én de eerste volledige trailer, én de officiële filmposter, én een set personageposters vrijgegeven… en eerlijk? Na de wat tamme eerste film vliegen de vonken er nu steeds meer vanaf. De ”NO YOUR TESSA ANYMORE!”-vibe is bijzonder sterk, en, nou ja, als je al geen waaiertje nodig had vanwege de temperaturen… dan wel voor de knetterende elektriciteit van het sexy-gehalte.

Afbeelding kan het volgende bevatten: een of meer mensen en tekst

Ik bedoel. Deze poster. Als die teaserposter van de twee in bed al intens was, dan is deze dat op een heel nieuw level. Oké, Tessa’s blik is een béétje te ”ik geef me over” voor de stoere ”not your Tessa” die we hopelijk én waarschijnlijk gaan zien, maar toch. Broeierig, jongens, broeierig.

Oké, deze trailer ziet er zó veel beter uit dan de eerste film. Het is zo treffend explosief en intens en in die twee minuten komt het hele ”gif en tegengif, vuur en ijs, niet met en niet zonder”-element zo sterk naar voren dat die korte scèneflitsen je naar adem doen happen – te meer omdat er een paar héél expliciet sexy stukjes in zitten die wel even wat anders zijn dan wat we hebben gezien in de eerste film. De chemie tussen Josephine Langford (Tessa) en Hero Fiennes-Tiffin (Hardin) ziet er nog beter uit – in aantrekkingskracht, maar ook zeker wat betreft de emotie – en ook in hun eigen verhaallijnen lijken ze een tandje te hebben bijgezet. En misschien nog wel het belangrijkste: ook als je de boeken hebt gelezen of op zijn minst weet hoe lang hun verhaal doorgaat, overtuigt de trailer je ervan dat dit epische verhaal werkelijk alle kanten op zou kunnen, de zonsondergang tegemoet of recht op een klif af… en vooral dat maakt ontzettend nieuwsgierig. N maar hopen dat de film ook echt op 8 oktober in de bioscopen kan verschijnen.

”The Kissing Booth 3” aangekondigd én in het geheim al opgenomen

Yes! Netflix kondigt The Kissing Booth 3 aan | Superguide
the kissing booth 3 teaser trailer

Het is nog geen maand geleden dat The Kissing Booth 2 op Netflix verscheen en wederom harten veroverde, vooral dankzij nieuw personage Marco (Taylor Zakhar Perez, die nu gelanceerd is naar wereldwijde roem als de nieuwe Noah Centineo). De recensies zijn verrassend mild geweest: de film zou wat langdradig en een beetje te veel van het goede zijn, maar ook gewoon een goeie dosis lol, humor en tienerdrama afleveren. Vraag je het aan de fans, dan is de ene helft nog overtuigd Team Noah terwijl de andere helft als een blok voor Marco is gevallen… en als je het mij vraagt, dan is het feit dat Noah en Elle samen veel minder screentime hebben het grote zwakke punt van de film. Het heeft aan aandoenlijkheid en hilariteit absoluut niets verloren, het is fijn om wat meer diversiteit te zien en ook het portret van hoe lastig een langeafstandsrelatie kan zijn en hoe vriendschap een romantische relatie in de weg kan staan is goed gelukt… maar als het over ”iets te veel van het goede” gaat, dan is er vooral een beetje te veel drama en miscommunicatie, wat het allemaal nogal voorspelbaar maakt op een maar half goede manier. En tja, als de aanvoerder van Team Noah had ik weinig met Marco en vond ik het laatste stuk van de film absoluut het beste.

Toch mag dat de pret niet drukken, want… lang leve de timing van Netflix, aangezien kort na de verschijning van deze film al werd aangekondigd dat er een deel drie komt – en dat die zelfs ook al is opgenomen, meteen nadat de opnames voor de tweede film waren afgerond – een werkwijze die Netflix ook heeft gebruikt bij het maken van To All The Boys: P.S.: I Still Love You en het vervolg daarop. De film verschijnt volgend jaar op Netflix en het productieproces van s zelfs al zo ver dat er tegelijkertijd met de aankondiging al meteen een teaser is verschenen.

Oké, het is niet moeilijk te raden waar deze film over gaat: zoals op internet ook wordt gesuggereerd is de kans vrij groot dat Elle ervoor kiest om naar Harvard te gaan. Dat telefoontje dat ze in de teaser krijgt? Misschien krijgt ze dat omdat ze al heeft besloten dat ze hun toelating wil accepteren, maar heeft ze dat nog niet aan de anderen verteld. Haar dilemma van Harvard versus Berkeley is in de tweede film al bijna helemaal uitgekamd, en als de derde film een verfrissend perspectief wil brengen, zou Harvard de meest logische keuze zijn, ook in de lijn van haar karakterontwikkeling – ze heeft met alles wat ze in zich heeft voor Noah gekozen, ze wil bij hem zijn, hij is het altijd al geweest… dus dan lijkt het me logisch dat ze naar Harvard gaat, ook omdat ze moeilijk het riedeltje van de langeafstandsrelatie weer kunnen gaan herhalen. Plus, zoals door kijkers ook wordt gezegd: het zou best interessant kunnen zijn om de plot nu eens om te draaien en Elle en Lee uit elkaar te halen in plaats van Noah en Elle, want hoe redt ze het zonder haar beste vriend? En aangezien ook Marco en Noahs vriendin Chloe (Maisie Richardson-Sellers) hun opwachting weer zullen maken, komt ze op Harvard misschien Marco ook wel weer tegen, aangezien zijn ”she is worth it”-opmerking aan het eind van de tweede film nogal boekdelen sprak.

Het is moeilijk voor te stellen dat deel drie het iconische van de eerste film zal kunnen overtreffen, maar… als we gelijk hebben en we in deel drie weer veel meer Noah/Elle krijgen, dan ben ik allang tevreden. Schrijver en regisseur Vince Marcello heeft in ieder geval al beloofd dat de film, en daarmee de trilogie, een fijn einde zal hebben, waarmee de ”coming of age stories” van de drie hoofdpersonages mooi afgerond zullen worden. Zo mogen we het horen.

Eerste scènefoto voor ”Jurassic World: Dominion”

Jurassic World: Dominion

Eén van de onbetwist krachtigste horrorfranchises uit de filmgeschiedenis is, of je nou van dino’s houdt of niet, zonder enige twijfel Jurassic Park. De eerste film, gebaseerd op het boek van Michael Crichton, werd geregisseerd door Steven Spielberg en ging in 1993 in première… om vervolgens alle grenzen die de filmindustrie dacht te hebben op het gebied van special effects compleet te herdefiniëren. De verbijsterend levensechte dinosaurussen wonden kijkers van over de hele wereld en de film bracht, na een spectaculair budget van 63 miljoen, een totaalwinst van één miljard op. Vier jaar later verscheen het vervolg, ditmaal met Jeff Goldblums geliefde personage Ian Malcolm in de hoofdrol en een nog groter budget. De film bracht nog steeds meer dan zeshonderd miljoen op, maar de derde film wist het niet goed te doen, ondanks het feit dat Sam Neill en Laura Dern, de sterren van de eerste film, weer van de partij waren. De serie had het publiek naar het nieuwe millennium geleid, maar slaagde er niet in nog verder met hen mee te reizen… totdat de trilogie veertien jaar later, door een nieuwe regisseur en met een nieuwe cast, compleet nieuw leven ingeblazen werd.

In Jurassic World pakte regisseur Colin Trevorrow het idee van het dinosaurusattractiepark, gaf het een likje verf, wat nieuwe boutjes en moertjes en een frisse bedrading en zette het weer op klauwen, eh… poten. De plot werkte ondanks de voorspelbaarheid – natuurlijk is het nu een themapark dat open en succesvol is, want waarom zouden mensen ooit níet aangetrokken worden tot het opkweken van iets wat uitgestorven moet blijven en zo ontzettend mis kan gaan dat het hoe dan ook een understatement zou zijn – verrassend goed, dankzij de frisse cast – Chris Pratt en Bryce Dallas Howard – en het moderne perspectief op uitbuiting van dieren en menselijk ingrijpen in de natuur. Zowel Jurassic World als het vervolg, Fallen Kingdom, brachten zo’n miljard dollar in het laatje, het budget ver achter zich latend, en dat bewijst maar weer dat het Hollywoodpubliek nog lang niet dinosaurussenmoe is. Zeker niet nu er langzamerhand steeds meer info binnen druppelt over de derde spin off-film: Jurassic World: Dominion.

Na de epische escapades van de tweede film – iets met handel in dinosaurussen, DNA waar zo ernstig mee geklooid was dat het ook invloed ging hebben op mensencellen en dino’s die de wijde wereld in trokken om een geheel nieuwe wereldorde te vestigen – zou het zomaar eens kunnen dat deel drie spannender en baanbrekender wordt dan ooit. De eerste scènefoto – waarop Bryce Dallas Howard heel toepasselijk een mondkapje draagt terwijl ze aanraakt wat op babyraptors lijkt – is dan misschien nog niet zo spannend, maar alle suspense rond de film des te meer. Vooral interessant is namelijk dat naast Omar Sy, Justice Smith, Daniella Pineda en Isabella Sermon – allemaal personages uit de eerste twee JW-films – ook Sam Neill, Laura Dern, Jeff Goldblum, B.D. Wong en Campbell Scott (Dodgson) zullen terugkeren… oftewel, de originele crew keert nu niet terug naar de dinosaurussen, maar de dinosaurussen komen wel weer op hun pad. Regisseur Trevorrow heeft gezegd dat hij de film daarom niet zozeer beschouwt als een derde Jurassic World-film, maar veel meer als een zesde Jurassic Park-film, aangezien het de cirkel op een ontzettend boeiende en opwindende manier rond moet maken: van wat ooit begon met een droom van John Hammond en nu eindigt met een catastrofe van oertijdformaat. En noem het een lage lat, maar de films zijn, door de manier waarop ze inspelen op genetica, moderne wetenschap en futurisme, helemaal niet slecht wat de plots betreft… sterker nog, ze laten juist keer op keer zien dat het leven inderdaad een manier zal vinden.

Zoals het er nu naar uitziet, gaat Jurassic World: Dominion in juni 2021 in première, maar dat zal nog alles te maken hebben met hoe snel de door de pandemie ontstane productieachterstanden ingehaald kunnen worden.

”Mulan” vanaf 4 september te koop op Disney+

Mulan Promo Destroyed By Theater Owner After Disney+ Release

Disney heeft de afgelopen jaren enorm hoge ogen weten te gooien met hun live-action universe: na de beruchte 101 Dalmatian-films met Glenn Close als Cruella DeVil rond de eeuwwisseling waagde het miljardenbedrijf tien jaar geleden opnieuw de sprong met Alice in Wonderland, welke mede dankzij Johnny Depp, Anne Hathaway en Helena Bonham Carter wereldwijd maar liefst één miljard opbracht tegenover een budget van tweehonderd miljoen. Vier jaar later volgde Maleficent met Angelina Jolie, en daarna was het hek van de dam: sindsdien is er elk jaar minstens één live-actionfilm verschenen en allemaal wisten ze het budget ruimschoots te verslaan: Beauty and the Beast, Aladdin en The Lion King wisten zelfs alle drie een miljard binnen te halen, iets wat verder alleen Alice in Wonderland is gelukt. Op de planning staan intussen nog remakes van The Little Mermaid, Pinocchio, Snow White and the Seven Dwarfs, Peter Pan, Robin Hood, The Sword in the Stone, Bambi, Hercules en The Hunchback of Notre Dame, met geruchten over ”net even anders”-films over Cruella DeVil (zie verderop), Tinkerbell, Rose Red (Sneeuwwitjes zus), Prince Charming en Lady Tremaine. Disney lijkt, met andere woorden, voorlopig nog niet klaar te zijn met het tot leven wekken van verhalen die andere maar in de welbekende kluis der klassiekers zouden blijven liggen.

En geef ze eens ongelijk: de films brengen ongelooflijk veel geld op en het moge inmiddels wel duidelijk zijn dat fans hun hart hebben verpand aan de franchise van verlevendigde films. Toen Emma Watson, voor veel liefhebbers van de film de Belle van hun dromen, ten tonele verscheen in die iconische gele jurk, raakte dat een gevoelige snaar, net zoals toen Naomi Scott als Jasmine eindelijk de eigen verhaallijn én de eigen ballade kreeg die ze al sinds de animatiefilm verdiende. Het is ontzettend magisch om de nostalgie van toen we kleine meisjes waren nu opnieuw tot leven te zien worden gewekt, maar dan nog duizend keer beter: deze films zijn voor Disney een kans om onbenutte kansen, gaten in de plot en misogyne moralen te herstellen en dat doen ze zo adequaat dat het resultaat vaak een film is met zoveel meer dimensies, zoveel meer lagen, zoveel meer achtergrondverhaal en zoveel meer details en zoveel meer body soms gewoon beter is dan de animatieklassiekers… en dat de live-actionversies de films zijn waar we nu onze dochters en nichtjes mee willen laten opgroeien, omdat de heldinnen nu ook échte heldinnen zijn in plaats van vrouwen wiens verhaallijn ofwel damsel in distress-achtig is ofwel in de schaduw staat van de plot van de mannelijke hoofdrolspeler. En dan hebben we het natuurlijk nog niet eens gehad over hoe duizelingwekkend prachtig de live action-versies zijn: films om in te verdwalen en die voelen alsof je in een droomwereld bent beland… want iets aan deze films is altijd zo waanzinnig uniek en bijzonder op een manier waar de animatiefilms nooit aan zouden kunnen tippen.

Het is dan ook onwijs interessant om te zien waar de weg van de verlevendigde verhalen naartoe voert: zullen er ook live-actionfilms komen van Tangled, Pocahontas, The Princess and the Frog, Brave, Moana en Frozen? Zal Disney vaker gaan besluiten om een nieuw verhaal in live-actionvorm te maken in plaats van als animatiefilm? Het lijkt allemaal niet zo onwaarschijnlijk, aangezien er op dit moment gewerkt wordt aan spin-offseries van zowel Aladdin als Beauty and the Beast voor Disney+… maar veel zal jammer genoeg ook afhangen van het succes van Mulan.

Na het immense succes van de live-actionfranchise van de afgelopen jaren heeft Disney nu een hoop pech met Mulan: eerder al werd hoofdrolspeelster Yifei Liu geboycot door fans vanwege haar steun aan een anti-mensenrechtengroepering, en nu loopt de release van de film in het honderd door de pandemie. Al meerdere keren is de bioscooprelease uitgesteld, maar door de enorm onvoorspelbare koers van het coronavirus – voornamelijk in Amerika, waar het nog volop woedt – is Disney nu uiteindelijk toch gezwicht en is het besluit gevallen dat Mulan vanaf 4 september op Disney+ zal komen te staan en daar drie maanden lang een premiumtitel zal zijn: wie wil kijken vóórdat de film begin december voor iedereen beschikbaar komt, moet naast een abonnement éénmalig €22 betalen om de film te kunnen kijken. Voor veel mensen een behoorlijke tegenvaller, maar niettemin een begrijpelijke zet voor Disney: normaal gesproken ben je het aankoopbedrag ook algauw kwijt aan een bioscoopbezoek, en dan heb je vaak óók een abonnement op Disney+… en het is vrij logisch dat Disney toch íets moet in een poging het budget van zo’n tweehonderd miljoen terug te krijgen. Het wordt dus erg interessant om straks te zien hoe hard de cijfers van deze provisorische ”box office” gaan lopen.

Inmiddels wordt de release uit en te na gepromoot via de socials, inclusief coole featurettes en personageposters. Regisseur Niki Caro (bekend van The Zookeeper’s Wife) heeft eerder al laten weten dat de film niet zozeer een remake is van Disneys animatiefilm – al zijn er genoeg kleine hommages in cinematografie, soundtrack en dialogen – maar dat het vooral een ode is aan het oorspronkelijke verhaal zoals beschreven in het folkloregedicht The Ballad of Hua Mulan. Het is dan ook geen wonder dat het liefdesverhaal is geschrapt, dat Mushu de sidekick niet ten tonele zal verschijnen én dat het geen musical is: deze film is veel meer bedoeld als ode aan het culturele erfgoed en aan de kern van het verhaal, inclusief nalatenschap van de animatiefilm, complexere personages en zwaardere, diepere thematiek, en eerlijk gezegd neem ik daar mijn hoed voor af: Disney deed dat ook al heel mooi in Beauty and the Beast en Aladdin, dus ik mijn verwachtingen zijn hoog, zeker omdat de nadruk in dit geval op action ligt en het door het geheel een totaal ander soort remake wordt dan we tot nu toe hebben gezien. Disney is zelf haar eigen grootste concurrent, dus dit zou toch zomaar eens een prachtig voorbeeld kunnen worden van de kracht van live action-remakes.

Millie Bobby Brown is de ster van nieuwe Netflix-film ”Enola Holmes”

Henry Cavill, Sam Claflin, and Millie Bobby Brown in Enola Holmes (2020)
Henry Cavill, Sam Claflin, and Millie Bobby Brown in Enola Holmes (2020)
Millie Bobby Brown in Enola Holmes (2020)
Henry Cavill and Millie Bobby Brown in Enola Holmes (2020)
Henry Cavill, Sam Claflin, and Millie Bobby Brown in Enola Holmes (2020)

Millie Bobby Brown maakte in 2014 als tienjarige haar debuut in de bovennatuurlijke miniserie Intruders voordat ze in 2016 aan boord ging van de Stranger Things-achtbaan die haar carrière én haar wereldfaam tot ongekende hoogten zou brengen. Inmiddels is ze op haar zestiende één van de meest veelbelovende jonge acteurs en staat ze op het punt te bewijzen dat ze nog meer in haar mars heeft dan alleen Eleven steeds opnieuw uitvinden: Netflixfilm Enola Holmes is na Godzilla Is King Millies eerste film. Niet haar enige, overigens, want inmiddels is ook bekend gemaakt dat ze de hoofdrol gaat spelen in young adult-films The Girls I’ve Been en The Thing About Jellyfish… maar voorlopig kunnen we vanaf 23 september eerst genieten van deze frisse, eigenzinnige Sherlock Holmes-hertelling waarin Millie de rol speelt van Enola, het jongere zusje van Sherlock (Henry Cavill, The Tudors) en Mycroft (Sam Claflin, Me Before You) Holmes dat het heft in eigen handen neemt wanneer haar moeder (Helena Bonham Carter, The Crown) spoorloos verdwijnt. Dat haar broers liever hebben dat ze naar een beschaafde meisjesschool gaat, kan haar absoluut niets schelen: bewijzen dat ook zij een goeie detective kan zijn, dát zal ze – en daar raakt ze nog eens extra van overtuigd wanneer ze tijdens de zoektocht naar haar moeder een tweede zaak erbij neemt, namelijk die van een weggelopen edelman (Louis Partridge, Medici). Aan de kant, Sherlock… Enola is aan de beurt.

Ik heb zelden een trailer gezien die me in de eerste paar seconden al zo razend enthousiast maakte voor de film, maar wat dat betreft is Netflix sowieso een kei in promoten. Het heeft wel wat weg van Dickinson, en Millie weet je als kijker volledig in te pakken door zich rechtstreeks tot de camera te richten op een heerlijk ironische manier voor een tijdperk waarin dat nog helemaal niet kon. De trailer toont Enola als een verrukkelijk feministisch personage dat zich lekker afzet tegen keurslijven van keurigheid, haar eigen ding doet alsof ze dat wiel zelf heeft uitgevonden en met gevatte verve laat zien dat er beslist niet met haar te sollen valt. We zouden hier zomaar eens te maken kunnen hebben met een bijzonder geraffineerd script, een verrassend frisse blik (regisseur Harry Bradbeer viel in de prijzen met zijn werk voor Fleabag), een op zichzelf al fantastische casting (SAM CLAFLIN, HENRY CAVILL, HELENA BONHAM CARTER) waar de speelse creativiteit van af spat en een prachtige glansrol voor Millies talenten in de melodramatische én tragikomische hoek. Ik heb me alvast kostelijk vermaakt met de trailer en kan niet wachten om me bijzonder aangenaam te laten verrassen door de film.

Wil je zien: behind the scenes-foto’s van ”Cruella”

Release: Cruella, which is slated for a May 2021 release, is directed by the man behind Oscar-nominated film I, Tonya — Craig Gillespie
Charming: Emma was joined by her co-star Joel Fry, who plays Jasper in the film, as she wore a pinstriped skirt suit with a daring thigh-high split
Emma Stone films dramatic scenes as red-haired Cruella de Vil
Emma Stone spotted while filming Disney's 'Cruella' movie in London, UK
Emma Stone, Joel Fry, and Paul Walter Hauser in Cruella (2021)

Als er één film is van het lijstje met aankomende live action-films van Disney, dan is het Cruella wel. Deze film was jaren geleden al aangekondigd, maar lange tijd was het onduidelijk of er echt nog aan gewerkt werd: was er nou al wel of geen regisseur, deed Emma Stone nou wel of niet mee, en wannéér zou de film dan in hemelsnaam komen? Inmiddels weten we dat de film daadwerkelijk gemaakt is en dat Disney momenteel de laatste hand legt aan de post-productie: I, Tonya-regisseur Craig Gillespie stond aan het hoofd van het project en vorig jaar is de eerste officiële foto getoond – inderdaad mét Emma Stone. We weten ook iets meer over de rest van de cast: Emma Thompson (Saving Mr. Banks) speelt een zekere barones en Paul Walter Hauser (ook bekend van I, Tonya) zal te zien zijn als Cruella’s rechterhand Horace. Een releasedatum of officiële blik op poster of trailer hebben we nog niet… maar wel iets anders. Disney heeft er in de laatste jaren zorgvuldig voor gewaakt dat weinig of niets tijdens het filmen zou uitlekken, maar dat lijkt nu anders te zijn. Misschien omdat Cruella voor een ogenschijnlijk groot deel op locatie in Londen is gefilmd, of misschien omdat een slimme promotiestrateeg heeft bedacht dat het laten ”lekken” van setkiekjes het enthousiasme een beetje stromende zou houden… en dat werkt.

Bovenstaande foto’s laten zien dat Emma Stone tijdens op zijn minst drie verschillende scènes is gefotografeerd in vol Cruella-ornaat, één keer zelfs inclusief een pup. De foto’s zijn van verrassend goede kwaliteit, goed genoeg om verlekkerd de set en Emma’s kostuums te kunnen bekijken, en dit zegt aardig wat over wat we zouden kunnen verwachten. Het lijkt er namelijk op dat de film voor een behoorlijk groot deel over haar jonge jaren zal gaan, en de foto’s waarop ze een vlammend rode pruik draagt doen vermoeden dat het dan gaat om flashbacks uit een nogal Oliver Twist-achtige jeugd. Ook het contrast tussen de foto’s met blonde pruik – waarop ze haast… gelukkig lijkt? – en die met het donkere kapsel-met-sjaal lijkt groot: de Cruella met sjaal en zonnebril lijkt dan nog het meest op de vileine vrouw die aan de vooravond staat van het beramen van haar duivelse plan, terwijl de rest ons mee terugneemt in het flink op geanticipeerde ”hoe heeft ze zo kunnen worden”-verhaal. Het ziet er in ieder geval alvast op alle fronten geweldig uit, en ik kan niet wachten tot we een meer glanzend gepolijste eerste blik krijgen – als de film inderdaad volgend jaar moet uitkomen, zouden we toch op zijn minst binnenkort een poster moeten krijgen…

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.